Skip to content Skip to footer

Dlaczego pozycjonowanie stron jest tak ważne w biznesie?

Pozycjonowanie stron internetowych ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia biznesowego, ponieważ stanowi dobre źródło ruchu i jeden z głównych kanałów dotarcia do klienta. W dobie social mediów i „wszechobecnych” reklam na Facebooku ma też jednak inne znaczenie.

Pozycjonowanie stron a rozwój biznesu

Mimo popularności reklam na Facebooku lub w innych social mediach to właśnie pozycjonowanie jest nadal najbardziej skutecznym sposobem rozwoju biznesu i pozwala pozyskać nowych klientów i zachowywać dotychczasowych. Z czego to wynika?
Podczas gdy reklama np. na Facebooku jest sposobem pokazania odbiorcy produktu i wcale nie oznacza, że jest on chętny kupić dany produkt lub usługę, o tyle wpisywanie fraz w wyszukiwarkę Google jest jasnym sygnałem, że ktoś potrzebuje danej usługi lub towaru. Dlatego można tu wskazać na zdecydowanego klienta, który w danym momencie potrzebuje konkretnej usługi i tylko od firmy zależy, czy przekona go na tyle skutecznie, by wybrał właśnie jej ofertę, a nie konkurencji.

Pozycjonowanie stron, czyli „powiedz czego potrzebujesz”…

Wyszukiwarka Google działa na zasadzie: „powiedz czego potrzebujesz, a pokażemy Ci to”. Dla sprzedawców to dobry sposób pozyskiwania klientów, bo czy może być coś „lepszego” niż zdecydowany klient, który w danym momencie szuka konkretnego towaru lub usługi? To zdecydowanie bardziej pożądany przez firmy klient od tego, który przypadkiem dostrzega reklamę w social mediach i, tak naprawdę, nie musi nawet znajdować się wśród grupy osób zainteresowanych danym produktem, a jedynie spełnia warunki grupy docelowej do której ma trafić konkretna reklama.

Pozycjonowanie a sprzedawanie – kiedy procesy pozycjonowania są skuteczne?

W momencie kiedy sklep lub marka odpowiadają na potrzeby klienta, wpisującego w wyszukiwarce konkretną frazę, można mówić o skutecznym pozycjonowaniu. Dlatego zadaniem osoby, która pozycjonuje jest „odpowiedzieć” na frazę klienta wraz z właściwym wynikiem wyszukiwania oraz odpowiednią stroną docelową, która spełni jego oczekiwania. W dalszej kolejności dotyczy to już konkretnie danego produktu i bazuje na szeregu działań marketingowych i wizerunkowych, związanych ze sprzedażą w sieci, budowaniem zaufania do produktu itd.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na 4people.pl

Leave a comment

0.0/5